CSR Middle East, CSR dedicated platform with 3.555 corporate members in the Middle East.

ADAC unveils first Airport Corporate Responsibility Report in Middle East and North Africa

Abu Dhabi Airports Company (ADAC) unveiled today its first Corporate Responsibility Report, highlighting milestone achievements, including decrease in water and electricity consumption whilst increasing passenger and aircraft movements at Abu Dhabi international Airport, along with a 12% increase in employee training and development programs for 2010 compared with 2009.

ADAC is the first airport operator in the region to develop this report using G3 guidelines together with the airport operator specific indicators, issued just recently by the Global Reporting Initiative (GRI), to transparently showcase achievements and targets for the past year.

The new report highlights ADAC's ongoing commitment to a range of issues including the social and cultural aspects of its management, the environmental impacts, and its achievements to date and to set out the objectives for further improvement. Employees' performance development and trainings, achieving high rankings in ASQ results to deliver quality service, and auditing the airport accessibility to passengers with special needs are few of the many initiatives recorded in the 2010 report. 

As part of ADAC's commitment to social responsibility, accountability, and transparency, the report also outlines ADAC's governance and responsibility framework which includes ADAC's culture and values, how the teams work with a wide range of key stakeholders, compliance to all relevant laws and regulations and risk management.

H. E. Khalifa Al Mazrouei, Chairman of Abu Dhabi Airports Company (ADAC), commented: "The achievements in the Corporate Responsibility Report reflect ADAC's commitment to sustainability as a fundamental criterion for development and growth across our portfolio of airports and our other activities. Developing this report this year and in future years will help us reflect on our performance, deliver on our commitments and aim for even more ambitious targets."

The new report showcases ADAC's management and environmental performances through various activities including the development of comprehensive training programs, to the adoption of the Urban Planning Council (UPC) Estidama guidelines for sustainable design and construction practice in the development and re-modeling of its airports' facilities.

 

READ THE REPORT

 

 


أبوظبي في 9 أكتوبر/ وام / أصدرت شركة أبوظبي للمطارات التقرير الأول بشأن " المسؤولية المؤسسية لعام 2010 " الذي يلقي الضوء على الإنجازات التي حققتها الشركة في مختلف المجالات الاجتماعية والاقتصادية والبيئية. 

وشملت المبادرات ترشيد إستهلاك الماء والطاقة في مطار أبوظبي الدولي في ظل نمو حركة المسافرين والطائرات و وضع برامج تدريبية جديدة لتدريب الموظفين وصقل مهاراتهم المهنية بزيادة إيجابية شكلت /12 / في المائة من إجمالي البرامج التدريبية المتخصصة التي يتم توفيرها سنويا لهم مقارنة مع الفترة ذاتها من عام 2009. 

ويستعرض التقرير الذي اعتمد على معايير الجيل الثالث لمبادرة تقييم التقارير العالمية واستخدام مؤشراتها .. أهم الإنجازات والمشاريع الإستراتيجية التي تحققت في العام الماضي بمصداقية وشفافية تامة لتصبح شركة أبوظبي للمطارات بذلك أول مشغل للمطارات يعتمد ويطبق مبادرة تقييم التقارير العالمية في منطقة الشرق الأوسط. 

ويعكس التقرير الأول للمسؤولية المؤسسية مدى التزام الشركة تجاه العديد من القضايا المهمة في مختلف المجالات منها الاجتماعية والثقافية للكادر الإداري وأثر العمليات التشغيلية اليومية على البيئة والإنجازات التي تم تحقيقها حتى الآن إلى جانب الأهداف الإستراتيجية التي تم تحديدها لإنجاز مختلف المشاريع التطويرية للنهوض بمطارات العاصمة في المستقبل. 

كما يعكس التقرير عددا من المبادرات التي نفذتها الشركة خلال العام الماضي للتأكيد على أهمية الدور الذي تقوم به في مجال المسؤولية المؤسسية والتي منها وضع برامج مهنية متخصصة لتدريب الموظفين وتوفير أفضل الخدمات للمسافرين والعملاء على حد سواء لنيل أعلى الدرجات ضمن نتائج قياس أنظمة الجودة المتبعة في المطارات وتدقيق الخدمات المتاحة في مرافق المطارات لرعاية المسافرين من ذوي الاحتياجات الخاصة. 

وتضمن التقرير الأول للمسؤولية المؤسسية نبذة عن إطار عمل الشركة فيما يتعلق بمجالي الحوكمة والمسؤولية بهدف تسليط الضوء على ثقافتها ومبادئها واستعراض مستوى أداء فرق العمل المختلفة ضمن الشركة وتعاونها الوثيق مع مجموعة واسعة من الجهات المعنية وأصحاب المصلحة ومدى حرص الشركة للالتزام بكافة القوانين واللوائح التنظيمية والإرشادات ذات الصلة لإدارة الطوارئ والمخاطر وغيرها. 

وصرح سعادة خليفة محمد المزروعي رئيس مجلس إدارة شركة أبوظبي للمطارات .. أن تلقي الإنجازات التي يبرزها التقرير الأول للمسؤولية المؤسسية الضوء على التزام الشركة بالعمل بمبدأ الاستدامة باعتباره معيارا جوهريا لضمان كفاءة العمليات التشغيلية التي تضطلع بها الشركة والنهوض بالمشاريع الإستراتيجية لمطارات العاصمة وتحقيق نمو مستدام. 

وأوضح المزروعي أن التقرير الأول للمسؤولية المؤسسية لعام 2010 يبرز الدور الحيوي الذي تقوم به الشركة لتطوير البنية التحتية لمطارات العاصمة ومدى التزامها بالوفاء في خدمة المجتمع وحرصها على وضع أهداف إستراتيجية طموحة للمستقبل مع التأكيد على تطلع الشركة المستمر في إعداد تقارير مماثلة تعنى بالمسؤولية المؤسسية للشركة بكل شفافية ومصداقية خلال الأعوام القادمة. 

يذكر أن التقرير الأول للمسؤولية المؤسسية يسلط الضوء على المنهج الإداري للشركة وأبرز الإنجازات البيئية التي تم تطبيقها في مختلف المشاريع والأنشطة حيث تم وضع برامج تدريبية شاملة حول البيئة .. وتبني كافة اللوائح التنظيمية الصادرة عن برنامج " إستدامة " الذي يديره مجلس أبوظبي للتخطيط العمراني لتطبيق أفضل الممارسات المستدامة في تصميم وبناء المشاريع الحيوية والمرافق التابعة لمطارات العاصمة لتحقيق تنمية مستدامة على المدى البعيد. 


Views: 104

Comment

You need to be a member of CSR Middle East to add comments!

Join CSR Middle East

© 2024   Created by Dr. Fatih Mehmet Gul.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service