CSR Middle East, CSR dedicated platform with 3.555 corporate members in the Middle East.

Canon Middle East celebrates 10th anniversary with special focus on CSR

Canon Middle East, leader in imaging solutions, has announced that corporate social responsibility (CSR) will be one of the key focus areas as it continues with its 10-month celebration of the 10th anniversary of its headquarters in the region. Canon Middle East further revealed that one of the themes of the anniversary celebrations is the “Power of Environment”, which underlines the company’s strong commitment to promote environmental stewardship and sustainability as an integral part of its business strategy.

One of the CSR-driven and environmentally-themed activities being supported by Canon Middle East is the Wild Arabia Photographic Exhibition and Competition, a major awareness campaign launched by Univers K, in partnership with National Geographic Al Arabiya and sponsored by Dolphin Energy. Canon is providing prizes to the bi-monthly winners of the competition, while Canon LFP machines are being used to print the photos that will be showcased in the exhibition in February 2012 on the Abu Dhabi cornice followed by the Emaar Boulevard downtown Dubai.


"كانون" تركز على المسؤولية الاجتماعية للشركات

 

أعلنت "كانون الشرق الأوسط" (Canon Middle East)، أن المسؤولية الاجتماعية للشركات تشكل أحد أهم المجالات التي ستركز عليها في إطار احتفالاتها بالذكرى السنوية العاشرة لتأسيس مقرها في المنطقة والتي تستمر على مدى عشرة أشهر. وكشفت الشركة عن أن "قوة البيئة" تشكل أحد مواضيع الاحتفال بهذه المناسبة، الأمر الذي يؤكد على التزام الشركة القوي بتعزيز مفهوم المحافظة على البيئة واستدامتها باعتبارها جزءاً لا يتجزأ من استراتيجية أعمالها. ومن بين الأنشطة الاجتماعية المعنية بالبيئة التي تدعمها الشركة معرض ومسابقة "وايلد اريبيا" للتصوير الفوتوغرافي، وهو عبارة عن حملة توعية أطلقتها "يونيفيرس كيه"، بالشراكة مع "ناشيونال جيوغرافيك العربية" وبدعم من "دولفين للطاقة". وستقوم "كانون" بتقديم جوائز نصف شهرية للفائزين في المسابقة، في حين سيتم استخدام طابعات "كانون" كبيرة الحجم لطباعة الصور التي سيتم عرضها في شهر شباط من العام الجاري على كورنيش أبوظبي يتبعها معرض آخرعلى "إعمار بوليفارد" في "وسط مدينة دبي".
وقال أنوراغ أغراوال، مدير عام شركة "كانون الشرق الأوسط": "نقوم بتقييم نجاحنا على أساس قدرتنا على المساعدة في رفع مستوى حياة عملائنا وحماية البيئة ودعم التنمية الإجتماعية. وفي هذا الصدد، تلعب المسؤولية الاجتماعية للشركات دوراً هاماً في استراتيجية أعمالنا، حيث لا نسعى فقط إلى تمكين الإبداع والابتكار في مكان العمل والمنزل، بل نهدف إلى المساهمة في التنمية المستدامة للمجتمع من خلال توفير المنتجات الآمنة بيئياً وممارسات الأعمال المسؤولة اجتماعياً. كما ندعم تنظيم المبادرات التي تعود بالنفع على المجتمع تماشياً مع استراتيجيتنا القائمة على مبدأ "القرب من العملاء" وتنفيذاً لفلسفتنا المؤسسية "كيوسي"، التي تحثنا على البحث عن طرق أفضل للعيش والعمل معاً من أجل المصلحة العامة للناس والبيئة".

 


Views: 257

Comment

You need to be a member of CSR Middle East to add comments!

Join CSR Middle East

© 2020   Created by Dr. Fatih Mehmet Gul.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service